Dagens lista & målfunderingar

Dagens vikt:
97,1. Litet minus med andra ord. Minus är alltid bra.

Dagens bonus:
sovmorgon. Like it!

Dagens mys:
lånekatten som ligger och spinner i knäet samtidigt som jag bloggar.

Dagens "jag gruvar mig":
att ringa till frissan och klaga på klippningen. Inte alls nöjd med luggen, men gillar inte att klaga...

Dagens nyhet:
hör precis på tv-nyheterna att barn redan i 10-årsåldern börjar fundera över sin kropp och om deras utseende duger.

Dagens outfit:
inte bestämt ännu, men jag gissar jeans och någon svart top. Standard.

Dagens fundering:

ska jag justera mina mål?

Jo, jag har ju satt upp en målbild, med några mätbara delmål för att ta mig dig. Det första steget, att ta mig under 100 kg, är avbockat i rätt tid. Nästa steg är att ta mig ner till 90 kg innan påsk.
Just nu känns det väldigt avlägset.

Hela februari var ett enda strul, och jag har i en dryg månad stått och stampat på ungefär samma vikt. Det är först nu som jag börjar gå nedåt igen. Men att klara av de dryga sju kilo som behövs på fyra veckor känns lite orealistiskt...

Visserligen kan man gå ner runt två kilo i veckan med Cambridgekuren, men eftersom jag kör min egen plus-variant med lite extra proteiner så vågar jag inte sätta ribban så högt. Dessutom finns alltid risken att jag någon gång väljer att göra ett lite uppehåll och unnar mig något utöver pulvret...

Samtidigt som det är bra att ha ett mål att sträva mot så är jag rädd (av tidigare erfarenhet) att jag börjar tänka "det är ändå inte lönt"-tankar för att ge mig själv en anledning att fuska. Jag är också orolig för att jag blir besviken och bestraffar mig själv på något sätt om jag inte klarar av ett mål

Så frågan är om jag ska revidera mitt mål redan nu?
Säga att jag ska nå 90 kg innan april är slut, för att ge mig själv lite tid?
Eller sätta ett mått på typ 93 kg innan påsk?

Eller ska jag hålla fast vid målet, och jobba på att vara nöjd med det jag klarar av, oavsett vilken vikt som står på vågen till påsk?

Vet inte riktigt hur jag ska tänka.
Grunnar vidare på mål-frågan ett tag till,

Kommentarer
Postat av: Bittan

Jaaaa..hur ska du tänka,95 innan påsk då? Rimligt och bra för självförtroendet..Press är ju inte bra, skapar bara osäkerhet och misslyckande-tankar !

Jag hejjar på dig ,vilket som ;)

2009-03-12 @ 16:09:47
Postat av: Starlight

Alltid svårt det där med mål... Speciellt när man känner att man inte kommer nå ända fram...

Om jag vore du skulle jag hålla fast vid målet du satt och vara glad åt det du klarar att gå ner tills dess... För mig hade det blivit för lätt att ändra målet en andra gång sen annars om det inte gått bra... också blir det en negativ spiral igen liksom.... Men det är bara jag... =)

Lycka till i dina funderingar

2009-03-12 @ 19:06:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0