Målbild 1.0

Har en riktigt lugn dag på jobbet så jag har faktiskt suttit och filat lite på min målbild. Tycker det är svårt, vill egentligen ha någon mall att gå efter. Har googlat på målbild, och hittat lite tips hur jag ska tänka. Samtidigt blir jag lite avtänd eftersom jag mest hamnar på klämkäcka sajter med pepp-talk och mental träning och "tänk dej smal"-tips... och det är inte riktigt min stil... Däremot har jag skrivit min målbild i nutid - alltså som att jag redan är där. Det är det tips/råd som återkommer på flest ställen, eftersom hjärnan tydligen går att lura lite på det sättet.

Hur som helst, här är mitt försök, kakans målbild, den första versionen.
Jag tänker inte plasta in den och titta på den flera gånger om dagen, som föreslås på en del sajter. Inte heller tänker jag manipulera en bild av mig till en smalare version som motivation.
Men jag har satt tydliga mål, delmål och en tidsplan på pränt, och jag tänker sätta upp den på kylskåpet. Det känns gott nog.


MIN MÅLBILD

Jag har nu nått min målvikt och väger 75 kilo (+/- 2 kg).

Jag trivs nu med min kropp och är inte begränsad av den i min vardag. 
– jag är fysiskt aktiv flera gånger i veckan (minst tre ombytta pass).
– jag handlar nu kläder där jag själv vill – och de kläder jag själva vill.

Jag håller nu min vikt för att det är viktigt för min hälsa och för att undvika framtida sjukdomar och komplikationer.

Jag accepterar min historia och gör nu aktiva val för min framtid.



Delmål/tidsplan:

Steg 1: Jag blir tvåsiffrig.
Uppnått innan 20 januari

Steg 2: Under 90 kg.
Uppnått till påskhelgen

Steg 3: Under 85 kg
Uppnått till midsommar

Steg 4: Håller vikten under sommaren utan att äta cambridge

Steg 5: Jag når och behåller min målvikt genom träning och sund kost.
Uppnått innan året slut.

Kommentarer
Postat av: Lina van der Putten

Det låter verkligen vettigt :) Kika gärna in på min blogg och kolla om där finns nåt du gillar =)

2009-01-11 @ 18:15:56
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Starlight

Tack tack =)

Går bra för dig med ser jag. =) Skoj skoj !!!



Duktiga vi är. eloge till oss



Mmmm... får mogna fram lite först innan jag skriver om det. =)



Kram

2009-01-12 @ 11:18:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1365

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0