Om ett gammalt år

Så är 2008 rejält avfirat med god mat och alldeles för mycket vin...
Nyårsfesten blev riktigt lyckad, och menyn en succé.
Allt var bara supergott!

Jag är ett fan av olika typer av listor, så jag tänkte först försöka mig på att göra en personlig lista över det bästa med mitt 2008 - en salig blandning av pop-kultur och min viktresa:

Bästa film
Dött lopp mellan de båda lyckopillren Mamma Mia och Sex and the City. Inga filmer som löser världens problem, men de gjorde mig på bra humör och det är inte illa!

Bästa tv

Är nog Greys Anatomy, tätt följt av hemmafruarna på Wisteria Lane.

Bästa blogg

Min egen så klart! Men läser dagligen Vendela68 och Bantarbritta - två härliga tjejer. Hjärtat klappar också extra för missbrightside, som jag saknar i bloggosfären just nu...

Bästa musik
Lisa Miskovsky´s samlingsskiva Last years song har jag spelat flitigt. En skön skiva.

Bästa konsert
Eva Dahlgren och Peter Jöback tillsammans i Himlen är inget tak på Skanens i somras. Magiskt.

Bästa bok
Flyga drake av Khaled Hisseini - visserligen kom den redan för något år sedan, men det var först nu jag läste den. Riktig läsupplevelser. Rekommenderas. Ska snart ta mig an hans nästa bok Tusen strålande solar.

Bästa resa
Två-dagars trippen till Sundsvall med kompisen AK med massor av shopping, shopping och IKEA. Varför finns inte IKEA i Umeå? Orättvist..

Bästa personliga milstolpe
När jag passerade tio kilo minus med cambridgemetoden. Det var nog först då jag på allvar kände att den här gången är det på riktigt, den här gången så minskar jag i vikt på riktigt, inte bara i marginalen, utan på ett sätt så det påverkar mitt liv.

Bästa fest
Givetvis min egen 40-årsfest i augusti. Det blev riktigt lyckat!

Bästa spark i baken
Den läkare som skällde ut mig för mina dåliga värden och höga vikt, vilket gav mig den extra motivationen jag behövde för att komma igång med cambridge och på allvar förändra min vikt och hälsa.

Bästa kick
När jag fick på mig ett par jeans i storlek 46 - och då inte i något tjockis-märke. De sitter som skruvstäd, men jag får på mig dem!!!

Bästa erfarenhet att ta med till 2009
Jag kan! Jag kan mer än jag tror. Viktresan är en berg- och dalbana, men det går att ta sig igenom svängarna och komma ut starkare och smalare på andra sidan. Och jag förtjänar att må bra och lyckas!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för tipsen! =)

2009-01-01 @ 16:52:47
URL: http://Kampenmotvikten.bloggagratis.se
Postat av: Kristin

Hej allihopa! Nu till nyåret skulle det väl passa bra med en ny bloggdesign? Just nu har jag, Kristin, försäljning och auktion på hela 5 stycken! Du kan se designerna på länkarna nedan för mer information!



http://www.liddie.se/2009/january/bloggdesign-till-salu.html#comment



http://liddie.blogg.se/2008/december/designauktion-2.html#comment



http://liddie.blogg.se/2008/december/designauktion-x-3.html#comment



Vill du ha din blogg extraordinärt designad med DINA instruktioner kostar det endast 100 kronor, alltså kanske värt att få det exakt som du vill? Kolla då under "Beställa design?" för mer information!

2009-01-04 @ 00:36:03
URL: http://www.liddie.se
Postat av: misss brightside

ÅH! Du är underbar!!! Förlåt,förlåt,förlåt för att jag varit totaltoaktiv den senaste månaden, men just nu händer det så mycket i mitt liv som jag måste ta vara på. Mer om det på bloggen längre fram, måste bara komma in i vardagen tillbaka.



Jag läser att det går neråt för dig!! Sluta upp mig att trycka ner dig själv, du är så mycket bättre än vad du tror. Jag vet att du kan klara ditt mål -20 innan sommaren, du har allt inom dig.. Stryk ett streck över det som var och gräma dig inte över vad som har hänt i det förflutna, varje dag, varje timme och minut är en ny chans att starta om. Det som har hänt har hänt, framtiden kan du inte göra så mycket åt just nu, utan det är idag som räknas! You can do it!



Massa peppande kramar från Miss Brightside

2009-01-06 @ 17:24:06
URL: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0