Min nyårsmeny

Lite försiktigt försöker jag lotsa mig själv tillbaka till ett mer sunt leverne...
Så det blir lite cambridge blandat med vanlig mat i dag, tänkte jag.
Och INGET godis.
Det har blivit alldeles för mycket av den varan under julhelgerna.
Skärpning!

Men nyår ska jag fira utan tanke på diet och viktminskning. I går kväll komponerade jag och kompisen AK menyn. Vi blir totalt 16 personer, puh, så vi räknar med ett antal timmar i köket.
Men förhoppningsvis blir det gott.

Här är i varje fall menyn, med lite länkar i fall du hittar något recept som lockar...

Grillad pilgrimsburgare
Rotari Brut

Varmrätt:
Helstekt entrécote
Bakad sardellpotatis med parmesanost
Rödvinssås med chili
Karamelliserad rödlök
Grönsallad
Olika Shiraz-viner

Kaffe och likör (Xante, Bailys)

Chokladpannacotta med chili
(har jag tyvärr inget recept på då en kompis fixar denna!)

Nattamat:
ost, kex, olika korvar, oliver och vindruvor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0