Gott på mackan

Det blev en hygglig dag häromdagen.
Kanske hjälpte mitt mantra.

Invigde till och med nya baddräkten på ett vattengympa pass, efter alla vedermödor.
Hmm, inte helt nöjd. Jodå, den passar i storlek men sitter inte så bra som jag vill.
Lite för stor över rumpan, för liten fram i grenen och över bysten inbillar jag mig. Är rädd att det ska sticka ut och hoppa ut saker som jag inte vill....
Får duga så länge i varje fall.
Jakten fortsätter efter den perfekta baddräkten storlek 52.

Mitt nya mantra är att det ska bli en bra helg.
Planen är att fredag eftermiddag ta en långpromenad i gammliaskolgen. Lördag och söndag vattengympa. Plus ytterligare någon långpromenad.
Och så kontroll på maten.
Jag behöver inget godis. Inga kakor. Och definitivt ingen glass.
Det är också en del av mitt nya mantra.

Åt en riktigt god röra på frukostmackan i morse, inspirerad av köket här på jobbet:
blanda mini-keso med lite smulad fetaost (efter smak). Hacka några gröna oliver och blanda ner. Strö på lite svartpeppar, gärna grovmalen. Bred på grovt rågbröd. Går utmärkt att äta utan smör under. Mums.

Det ska bli en bra helg.


Kommentarer
Postat av: Little darling

Ha en superbra helg :}

2007-10-12 @ 10:29:06
URL: http://littledarling.webblogg.se
Postat av: covermum

Sådärja, nu är du på rätt spår igen. SOm dets tår i boken jag läste om tretimmarsdieten "Går det åt helvete, så är du aldrig längre än tre timmar från att komma på rätt kurs igen" Fjantigt trösterikt för mig. Jag tänker ofta på just den där meningen.

2007-10-13 @ 08:51:03
URL: http://covermum.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0