Sagan om en baddräkt

Jag älskar att simma. Simma, bada, vattengympa, flyta. Allt som har med att befinna sig i vatten är på min topplista.

MEN
Jag hatar baddräkter. Eller rättare sagt att köpa baddräkter.

Finns det något mer avslöjande plagg än en baddräkt? Känner mig som en val som vaggar fram när jag tar mig fram och tillbaka till bassängen... Väl i vattnet går det bättre, det är transportsträckan på land som är jobbig. Jag kan alla trix med att svepa ett badlakan runt mig på bästa sitt, har hittat var det är närmast att lämna handduken till att ta sig ner i vattnet, och vet vilka tider det är som minst folk på plats i bassängen.

Men att köpa en baddräkt är snäppet värre. Jag drar storlek 50/52. Om man vill ha en sportig baddräkt med axelband som inte hasar ner under vattengympan - ja då är inte utbudet så stort.

Den baddräkt jag har nu är egentligen en mamma-baddräkt. Det känns pinsamt. Men den fungerar bra och ger bra utrymme för stora magen. Men den har blivit anfrätt av klor och har behövts bytas i ett halvår ungefär.

På sportaffärerna här i Umeå hittar jag inget i en storlek som passar.
På stora storleks-avdelningarna på klädbutikerna finns inte rätt typ av baddräkt.
Så hittade jag ett alternativ på internet, hos Ulla Popken.

Beställde glatt en baddräkt, storlek 52. Fick vänta en evighet på den.
När den kom var den snäppet för stor och inte den modell jag tänkt mig (svårt att se ryggen på en bild framifrån...)

Så jag bytte den, mot en storek mindre och en annan modell med rätt rygg.
Fick vänta en ny evighet.
Och när nya baddräkten kom var jag på resande fot och hann inte prova den. Så tiden för byte rann ut i sanden. Och givetvis - nya modellen var för liten i en storlek mindre.

450 kr åt skogen. Å andra sidan har jag ju kvar den när jag går ner i vikt... Den får ligga på vänt tillsammans med en eller två andra panikköpta baddräker som finns i garderoben.

Jakten på en ny baddräkt fortsatte över nätet och så småningom hittade jag Timarco och deras klorbaddräkt som finns upp till storlek 52. Ny beställning skickades i väg. Snabb levereans - och en baddräkt som var lite väl stor kändes det som.

Så jag bytte till en storlek mindre.
I går tänkte jag inviga den. Stursk som jag är så packade jag ner den nya baddräkten (oprovad) i väskan och åkte på mitt vattengympapass. I duschen kom chocken: den mindre storleken är helt enkelt snäppet för liten!

Så nu har jag ännu en baddräkt som väntar på att jag ska gå ner i vikt.

Har precis mailat i väg en ny beställning. Vågar mig inte på att pröva nya modeller eller nya leverantörer. Kör på en baddräkt från Tmarco igen.
Svart. Storlek 52.



PS: Det är inte jag på bilden.....  ;-)  DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0