Sista cellgiftsbehandlingen. Äntligen.

Så nu är den gjort.
Cellgifter #8.
Sista.
I varje fall för den här gången.

Hur det än blir i framtiden så just nu känns det så himla skönt att inte behöva livet i tre-veckorscykler längre.
Ser nu fram emot att håret ska börja växa. Att få tillbaka ögonbryn och ögonfransar. Att få tillbaka ork.

Samtidigt är det svårt att inte tänka på hur osäkert allt är.
Läkarens ord att jag inte kan räkna med att bli helt cancerfri finns i bakhuvudet hela tiden.
Att jag får räkna med att det kommer tillbaka, men att det förhoppningsvis kan dröja år innan jag är där igen.
Som en tidsinställd bomb i kroppen, som jag får lära mig att leva med.

Om allt nu går som det ska blir nästa anhalt en ny undersökning om tre månader. Då kan jag få lite mer besked om hur bra den här behandlingen tagit, och om cancern verkar hålla sig på sin plats tills vidare. Så i stället för tre-veckorscykler så kommer mitt liv framöver att handla om tre-månaderscykler.

Men nu tänker jag fira.
I helgen har jag bjudit hem vänner, vi ska fira min födelsedag i efterhand med surströmmingsskiva.
Ser så fram emot det.

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hoppas din försenade födelsedagsfest blir jätte trevlig!!

2010-09-04 @ 10:08:43
URL: http://byebyekilon.blogg.se/
Postat av: Viktat

Så skönt att höra, oavsett om det är "i alla fall för nu".



Hoppas skivan var trevlig och att du får ha bra dagar nu med.

2010-09-15 @ 12:32:12
URL: http://viktat.blogspot.com
Postat av: Bantarbritta

Jag har varit väldigt sporadisk i bloggvärlden en längre tid, och vad är det jag ser? :( Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag tänker på dig och önskar dig all lycka!

2010-09-20 @ 19:53:00
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: Bantarbritta

Jag har varit väldigt sporadisk i bloggvärlden en längre tid, och vad är det jag ser? :( Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag tänker på dig och önskar dig all lycka!

2010-09-20 @ 19:53:04
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0