Semesterfunderingar

Den onda ledvärken börjar lägga sig nu.
Den finns kvar där, men är inte alls lika påträngande som i helgen.
Däremot har jag upptäckt en annan liten märklig biverkan - jag får finnar några dagar efter behandlingen!
Inte många, men några riktigt stora, mitt i ansiktet.

Nåväl.
Det har jag inga problem att stå ut med :-)
Men det är märkligt att upptäcka hur kroppen reagerar på de mest märkliga sätt.

Har funderat en del över semestern i sommar.
Vet inte riktigt hur jag ska göra.
Det funkar inte att vara halvtidssjukskriven och ha semester på andra halvan.
Antingen tar jag semester helt och hållet, eller så får jag jobba min halvtid, eller vara helt sjukskriven.

Jobba hela sommaren har jag ingen lust med, inte hela sommaren.
Vara helt sjukskriven betyder att jag förlorar jättemycket pengar. Så så länge jag klarar av att jobba halvtid så vill jag göra det.

Återstår då att bryta sjukskrivningen och ta semester helt och hållet - men det känns också lite trist eftersom jag inte kan få full utväxling av ledigheten. Jag får inte sola, jag kan inte åka i väg någonstans annat än kortare turer på ett par dagar, jag måste hela tiden tänka på att jag är infektionskänslig och snabbt kan behöva till sjukhus... Så det skulle på ett sätt kännas bra att ha kvar den semestern tills senare då jag verkligen kan ha semester och göra vad jag vill!

Jag får grunna vidare på det där ett tag till.
Det blir nog någon kombo, några veckors semester, några veckor helt sjukskriven, och några veckor då jag jobbar min halvtid...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0