Det krymper!

Fick ett bra besked hos läkaren i dag.
De nya röntgenbilderna visar att cancern går tillbaka.
Lymfkörtlarna krymper, och det rejält.

Herregud så skönt!!!!!!
Det känns så himla bra. Att det fungerar, att behandlingarna är värt det. Att det finns ett hopp.

Däremot fick jag vet att definitivt frisk för hela livet kan jag nog aldrig räkna med att bli.
Risken är stor att det kommer blossa upp igen, att jag aldrig blir helt av med skiten.
Men om det dröjer månader, år eller riktigt många år - det vet man inte.
I bästa fall så handlar det om många, många år.

Att jag svarar bra på behandlingen är dock ett gott tecken. För kommer det tillbaka, då kan man fortsätta behandla, se till att det krymper och håller sig på mattan igen.

Fick också klart för mig att jag har förstorade lymfkörtlar på flera ställen i kroppen, vilket jag inte riktigt fattat förut. Men nu är de flesta av dem i det närmaste normalstora.

I morgon blir det behandling nummer fyra. Efter sex behandlingar görs en ny utvärdering, och då tas beslutet om det blir två till eller inte.

Men i dag ska jag bara vara glad över att det fungerar.
Att jag är på väg att vinna över cancern en gång till.
Det är ett mirakel.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, vilket härligt besked:) så skönt för dig att det fungerar med behandlingen! Ha det gott, kram

2010-05-19 @ 11:05:52
Postat av: Vendela

Ja nu om någon gång ska du tänka på de positiva ordfraserna; Fånga Dagen m fl...



Det ska vi ju alla göra, men när man, som du, blir allvarligt sjuk så blir det med ens så uppenbart att det inte bara är tomma ord!



Härligt att du fått positiva besked!



Kram kram

2010-05-19 @ 17:52:19
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0