Begränsad utan hår

Jag börjar vänja mig mer och mer vid peruken.
Tänker inte på den hela tiden, när jag träffar andra.
Kan slappna av mer och mer, utan att fundera på om det ser konstigt ut, om peruken sitter snett eller så.

Men hemma så har jag den inte på, utan går "skallig" som jag är.
Det är trots allt en typ av varm mössa, och efter en hel dag så blir det rätt varmt...

Har nu märkt att jag blir begränsad hemma utan peruken, även om jag bara är i min lägenhet.
Jag bor på nedre botten med en uteplats, och brukar när det är vår och sommar ha altandörren öppen.
Nu har jag inte det - för då ser man rakt in i köket - och där springer jag runt utan hår...
Vill inte att någon ska se mitt skalliga jag.
Är inte alls bekväm med det.

Samma sak med fönstren, känner att jag är lite rädd för att synas utifrån, håller gärna lite mörkt i lägenheten för att det inte ska bli för mycket "insyn".

Jag vet att jag är lite nojig, och jag gissar att det kommer att ge sig med tiden.
Räknar med att ha sjal på huvudet en del i sommar, när det blir varmt, och då blir det kanske enklare att röra sig bekvämt hemma och på altanen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0