Tappar hår

Nu börjar jag märka av håret så smått.
I morse, när jag tvättat håret och gjorde det i ordning, så rasade det hårstrån åt höger och vänster.
Flera gånger mer än vad det normalt gör när jag borstar och fönar det.

Det är inte så att någon annan än jag märker det än.
Men fortsätter det i den här takten är det inte många dagar bort innan det märks, innan det blir så tunnt att jag måste ha en sjal runt huvudet för att dölja det.
Jag har ganska tunnt och fint hår, så det finns inte så himla mycket att ta av...

Vet inte riktigt hur jag ska ta det.
Jag vet ju om det. Har gått och väntat och försökt förbereda mig.
Ändå går det inte riktigt att förbereda sig.
Det känns riktigt, riktigt jobbigt att tappa håret.

Vill inte.
Men kan inte göra något annat än att försöka gilla läget.
Hur fan man nu gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0