Hur berättar man?

Jobbar på i dag.
Det går förvånansvärt bra.
Inte för att jag är 100 procent fokuserad, men det är bra att få göra något som skingrar tankarna.

Sover också förvånansvärt bra. Vaknar visserligen många gånger under natten, men somar alltid om rätt snabbt. Skönt. För när sömnen krånglar så blir jag rejält i obalans, vet jag av erfarenhet.

Väntar nu på att läkaren ska ringa efter den "andra granskningen" av mina provsvar. Det var inte säkert att hon skulle hinna ringa i dag, men jag sitter med telefonen i högsta hugg utifall att.

Har så smått börjat berätta för några kollegor på jobbet om vad som är på gång.
Måste dock fundera över hur jag ska göra det offentligt för fler, jobbar på en mellanstor arbetsplats, typ 50-60 personer där vi alla känner varandra väl. Ett mail? På Facebook? Låta djungeltelegrafen ha sin gång? Be chefen berätta på något av våra dagliga personalsamlingar? Tusan vad svårt.

Sedan är det också ett antal kompisar kvar att berätta för, de som står mig närmast vet redan om, men de där som jag umgås regelbundet med men kanske inte har en djupare relation med, hur berättar man där?
Ännu en gång: tusan så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0