Dålig känsla

Vikten skenar åt fel håll.
Får inte tag på min läkare för att få någon form av besked.
Gråter ofta.
Humöret svänget.

Nä. Någon muntergök är jag inte just nu.
Därför är mina besök på bloggen lite sporadiska.
Känner att jag bara deppar och gnäller....

Just nu vill jag bara veta.
Hur det ligger till. Hur illa det är.
Vad som är nästa steg.

För att jag är sjuk tvekar jag inte om en sekund.
Det handlar bara om hur illa det är.

Förra gången jag fick mitt cancerbesked fanns det inte på kartan att jag inte skulle bli frisk.
Kanske var jag bara naiv, eller okunnig, eller i någon form av förnekelse.
Men att jag inte skulle klara av det var jag egentligen aldrig orolig över.

Den här gången har jag en helt annan känsla i kroppen.
Det känns helt enkelt inte bra.

Måndag måste jag få tag på min läkare.
Orkar inte med denna ovisshet längre.
Om hon är fortsatt sjuk så får de helt enkelt skicka mig vidare till någon annan läkare.





Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, man tycker ju att någon annan läkare skulle kunna ge dej ett besked när det gäller ett sånt här viktigt provsvar. Jag förstår hur jobbigt det måste vara att bara gå och vänta, det finns ju inget som är värre. Många styrkekramar/Jessica

2010-03-08 @ 11:53:45
Postat av: Helena

Kan inte ens föreställa mig vad du måste gå igenom med denna väntan... Fasiken vad jobbigt. Hoppas du får svaren snart. Och om det skulle visa sig vara som du tror, glöm inte att du en gång besegrat sjukdomen, och kan göra det igen!! Du verkar vara en riktig fighter. kram

2010-03-08 @ 12:28:27
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0