Toaspring och försiktiga steg

Har fått en vätskedrivande medicin för att råda bot på mina uppsvällda fötter och ben.
Det betyder att jag är kissnödig nästan hela tiden.
Springer titt som tätt på toa.
Ännu ser jag ingen skillnad på svullnaden, men jag hoppas det kommer.

Har min mamma på besök några dagar.
Än så länge går det bara riktigt bra, och vi har kul tillsammans.
Har inte helt och fullt berättat för henne vad läkaren sagt till mig, att jag inte ska räkna med att bli cancerfri.
Har börjat berätta lite, men tänkte ta det lite försiktigt och förbereda dem på att det nog kommer bli tufft det här.
Vill inte släppa ner det som "bomb" utan förvarning, utan tar det steg för steg.

I dag: utepyssel på uteplatsen med mamma.
Massa blommor ska planeras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0