Look good, feel better

På cellgiftsbehandlingen i går så satt jag mest och slumrade.
Men i mitt halvvakna tillstånd hörde jag två andra patienter prata.
En av dem berättade om en kurs som hon varit på, för cancerpatienter, där hon fått sminktips och knyta-sjal-tips.

Jag frågade en sköterska om det senare, och då visade det sig att det finnsen sådan möjlighet för kvinnor som får cancer och tappar håret. Blev först lite irriterad över att jag inte fått veta något om det tidigare, för givetvis är det ingen fler kurs innan sommaren, utan först i september...

Men jag fick i varje fall en infobroschyr, och i dag har jag varit in på hemsidan och tittat runt litegran.
Och till min glädje fanns det en del tips där. Både för att måla på ögonfransar (de är nästan helt borta nu) och framför allt sjal-tips.

Ska ta och testa tipsen så snart som möjligt, och genast ringa och boka plats på första kursen i september.
Ska också söka runt med på de länkar som finns på hemsidan, för att hitta fler sjal-knytar-tips. För i sommar blir det mer och mer sjal, och mindre peruk. Ni kan inte fatta hur varmt det är med peruken! Men då är det bra för självförtroendet om jag har en snyggt knuten sjal på skallen i stället för en vanlig trist sjalett...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0