Läkarprat & Neutrofiler

I går blodprov och ett första prat med läkaren.

Blodprovet visade att mina vita blodkroppar, eller rättare sagt neutrofilerna som är en del av de vita blodkropparna, inte hunnit återhämta sig tillräckligt bra efter förra behandlingen.
Så den planerade behandlingen på onsdag blir framflyttad till nästa vecka.

I dag blir det undersökning i narkos, det vill säga en gynundersökning då jag är sövd.
Så läkaren ska kunna känna igenom ordentligt runt den tumör jag har i underlivet.
Inte det trevligaste man gör, men rätt skönt att vara sövd och slippa eländet....

Började prata med läkaren i går om prognosen och framtiden, men hon ville att vi skulle ta den diskussionen i dag, efter undersökningen, eftersom hon säger att hon vet mer då. Men signalen jag fick av henne är att risken är stor att de inte klarar av att helt ta bort cancern där här gången. Men allt beror fortfarande på hur jag svarar på behandlingen.

Ett annat problem just nu är att mina fötter sväller upp, och benen. Läkaren konstaterade att jag samlar på mig vätska, och har skrivit ut vätskedrivande. Hoppas det hjälper, för fötterna ser verkligen groteska ut just nu. Plus att det gör ont!

För övrigt vägde jag mig i går och det var verkligen inte kul.
Hoppas verkligen att några av alla nya kilon är vätska jag dragit på mig som jag nu snabbt kan bli av med...

Kommentarer
Postat av: Tanja och Selma

Titta gärna in på vår blogg. Kankse gillar du det och vill se mer! Glöm inte kommenetera om något faller dig i smaken=)

2010-06-08 @ 07:02:15
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0