I morgon ryker tandställningen

Det har tagit betydligt längre tid än jag räknade med, men i morgon ska tandställningen äntligen bort ur munnen!

Det är nästan två år sedan jag satte in den, ett av flera åtgärder på min egen renovering där fixa till gluggen mellan framtänderna och gå ner rejält i vikt var de två huvudpunkterna...

Gluggen är nu ett minne blott, men jag har luckor längre bak i munnen i stället som ska täppas igen med konstgjorda tänder. Egentligen skulle jag ha opererat in titanskruvar för det redan nu i vår, men eftersom jag påbörjade cellgiftsbehandling så ville tandläkaren vänta. Så det blir efter sommaren i stället, när behandlingen är avslutad.

Ser så fram emot att få ordning på tänderna!
Att kunna le utan att fundera över gluggen - eller för den delen tandställningen som det varit den senaste tiden.

Sedan återstår den lilla detaljen att betala för alltihopa. Den delen har jag inte löst. Har tänkt fråga mina föräldrar om ett lån, innan jag frågar banken, men har inte riktigt vågat ännu. Men nu kan jag inte skjuta på det så mycket längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0