Förlåt. Jag är rädd....

Förlåt mig.
Har bara inte orkat med bloggen ett tag.
Behövde stoppa huvudet i sanden några dagar, inte reflektera, tänka och blotta mig.
Bara försöka få ordning på livet litegrann...

Pulver ja.
Jo, jag har bytt ut en eller två måltider om dagen mot pulver.
Det har inte betytt något revolutoinerande, men jag har i varje fall fått bort den värsta hetsätningen.
Ett litet steg i rätt riktning.

Nu väntar en behandlingsvecka.
Måndag provtagning och läkarbesök.
Tisdag undersökning i narkos.
Onsdag behandling.

I morgon måste jag få klara besked från min läkare om vad hon anser jag har för prognos, vad hon tror om fortsättningen utifrån hur det har gått så här långt. Vid förra läkarbesöket, då jag träffade en annan läkare, pratade hon om att det mer handlade om att hålla cancern borta så länge som möjligt, inte att bota. I bästa fall kan den hållas borta i år, i värsta fall bara några månader... Det gjorde mig rädd. Jag vill inte gå igenom det här igen och igen och igen.

Så jag är rädd för vad min ordinarie läkare ska säga i morgon.
Säger hon samma sak vet jag inte hur jag klarar av det.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller tummarna för dig imorgon, och hoppas att du får ett positivt besked. Kram

2010-06-07 @ 10:09:57
Postat av: Ann-Sofie

Det är inte lätt att kämpa med skräcken som ett cancerbesked ger upphov till. Jag önskar dig verkligen lycka till hos din läkare...

2010-06-07 @ 10:32:30
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: A

god morgon! ;>

2010-06-07 @ 10:36:01
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Helena

Sänder varma tankar till dig, och hoppas verkligen att du ska få höra en positiv prognos från din läkare. kram

2010-06-07 @ 18:20:57
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0