TV-junkie

Jag har blivit en riktig tv-junkie.
Nu när orken är minimal, så är det väldigt lätt att bli sittandes i soffan, framför tv:n.
Har upptäckt ett visst mönster den senaste veckan - nästan som en ritual. Blir lite störd när något händer som gör att jag måste avvika från mitt tv-schema.

Sover först till närmare tio på förmiddagen.
Äter frukost, bläddrar i tidningen, och sätter sedan på tv:n samtidigt som jag slår på datorn.
Surfar lite till Doctors på TV4.

Sedan börjar det.
Kl 11 tittar jag på Gordon Ramsey på femman.
Kl 12 zappar jag mellan repriser av Desperate Hourswifes och Cityakuten, och fortsätter zappandet mellan Ophra och Ellen.
Sedan blir det lite Beverly Hills 90210.
Sedan repris av Top Model.
Sedan lite mer Beverly Hills.
Därefter Mammas pojkar.

Sedan är klockan sju på kvällen.... och vid åtta börjar det alltid något bra man kan titta på.
Och kvällen avslutas alltid med 2 x Sex and the city, och om jag orkar kvällens avsnitt av In Treatment på SVT Play.

Suck.
Inte det mest kreativa man kan göra med andra ord.

Men vad fan.
Jag har cancer.
Jag gör vad jag vill ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0