Insomnia

Har haft svårt att sova ett par nätter nu.
Kanske beror det på värmen.
Jag hoppas det.
För i så fall så går det över av sig själv...

I går natt klev jag upp och lade påslakanet i frysen en halvtimme, för att få svalka i sängen.
Det var skönt.
Men jag somnade inte.
Inte förrän framåt tre, halv fyra.
Och vaknade strax efter åtta i morse.

Har försökt lägga mig och sova någon timme nu under förmiddagen, men det bara går inte.

Det värsta med att inte kunna sova är att då kommer alla tankar.
Och de bara snurrar på i huvudet.
Tankar på vad som har varit.
På vad som kommer.
Planer, oro, rädslor. Värsta scenarios målas upp.
Det gör det inte enklare att slappna av och komma till ro...

I natt behöver jag verkligen sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0