Att möta gamla vänner

I dag ska jag åka och hälsa på en god vän i hennes sommarstuga.
Det ska bli skönt.
Hos henne känner jag att jag inte behöver göra mig till, jag kan vara som jag är, och det här med att jag är sjuk är inget konstigt eller farligt eller upphaussat (hon och hennes man är båda läkare...)

Däremot kan jag inte bestämma mig för om jag ska följa med dem in på en marknad i morgon lördag. Det är i min gamla hemort, där jag växt upp, och jag vet att jag kommer stöta på massa gamla bekanta om jag följer med. Och då blir det genast jobbigare. Hur svarar man på frågan "hur är det?" ?

Först och främst beror det så mycket på om den som frågar vet om jag är sjuk eller inte.
Och det vet ju inte jag.
Sedan känns det så privat att börja prata om cellgifter och cancer med vem som helst. Vissa vill veta, andra inte.
Och jag orkar inte göra den avvägningen i varje situation just nu.

Så jag tror att jag avstår marknaden.

Får spara pengarna tills på söndag då jag ska på Ikea i stället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0