Pulverproffs

Jepp.
Jag är på pulver igen.
Jag vet att det finns både ett och annat att säga om det, men när det kommer till kritan så har jag med hjälp av Cambrigdemetoden gått ner över 30 kilo. Att jag sedan gått upp en stor del av det igen är en annan historia...

Men pulver kan jag.
Jag vet att det fungerar.
Det betyder att jag slipper besöka affären så ofta = minimal frestelse.
Det ger snabbt resultat på kort tid.

Så nu är jag igång igen.
Tre veckor på ren kur är målet.
Sedan får jag se hur jag går vidare.

Jag försöker låta bli att göra allt för långa planeringar, utan ska ta ett steg i taget, utvärdera och sedan ta ett nytt steg. Allt för att inte få panik i fall jag halkar till längs vägen.
Och göra det mer greppbart och hanterbart.

Men just nu är den stora frågan när jag ska våga ställa mig på vågen igen.
Har inte vägt mig sedan början av hösten...


Kommentarer
Postat av: Misss Brightside

Vad duktig du är som orkar börja om trots känslorna om likgiltighet, kan inte vara lätt. Jag är också sugen på pulver, du har rätt för det är så mycket enklare, man slipper tänka på vad man äter och man slipper frestelserna. Tyvärr klarar jag inte det rent psykiskt eftersom jag blir knäpp, annars hade jag nog iaf prövat nån vecka.



Håller på dig!



Kram

2010-01-04 @ 14:11:44
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Helena

Vågen är inte det viktigaste, har jag insett. Om man är rädd att det skulle göra en mer deppig är det kanske bättre att avstå, och istället känna på kläderna att det går åt rätt håll.



Hejjar på dig massor!!!



Kram

2010-01-04 @ 14:20:08
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0