Inte hungrig

Dagens vikt: 102,5 kg
Pytteminus från i går.
Okej då. Kan inte tappa ett halvt kilo om dagen, det är inte realistiskt.
Varje minus är bra minus, eftersom de visar att jag är på rätt väg.

Kom på mig själv i går eftermiddag med att inte vara hungrig.
Det är egentligen märkligt, med tanke på hur lite jag äter.
Men kroppen anpassar sig snabbt, och pulvermåltiderna mättar bra.

Förut, när jag kört ren kur, har jag alltid haft min egen lilla plusmeny och lagt till ägg, äggröra, räkor eller lite kyckling. Så började jag även den här gången, men har nu plockat bort det mesta av tillägget och kör bara pulver + lite hälsofil för att hålla magen igång.

Och det funkar riktigt bra, det med.
Förhoppningen är att jag ska få lite extra resultat på vikten genom att ligga på den rekommenderade nivån.

En dryg vecka till kör jag ren kur, sedan börjar en strulig period med jobbresor till stockholm, en eller två dagar i veckan, övernattning på hotell, gemensamma luncher och så vidare. Jag jobbar på en strategi för att ta mig igenom den tiden så bra som möjligt. Att försöka ligga på rent pulver då vet jag är dömt att misslyckas.

Kommentarer
Postat av: Li

Vid vilken tidpunkt brukar du väga dig?

För det sägs att man ska göra det precis när mn vaknat och är som lättast, det gäller samma när man ska mäta sin längd (=

2010-01-16 @ 10:20:40
URL: http://takemyplace.blogg.se/
Postat av: kakan

Jag väger mig alltid direkt på morgonen "naken & nypinkad". Det stämmer att det är bra att väga sig vid samma tidpunkt - och på morgonen så har man inte massa mat och vätska i kroppen som kan "störa" vikten, utan jag tycker det känns som den mest rätta vikten.

2010-01-16 @ 10:39:04
URL: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0