Hoppa utan skyddsnät

Dagens vikt: 100,7 kg.
Helt okej.

Det har annars varit en spänd dag.
Orkar inte gå in på det just nu, men jag har ett par stora beslut att fatta om mig själv, och det frestar på.
Jag har för vana att försöka smita undan beslut, skjuta på det, tills tiden och omständigheterna gör att det blir som det blir i stället.

Ibland tror jag att det är mitt livs motto: nästan, men aldrig ända fram.
Jag tvekar alltid inför det där sista steget, sista beslutet, det som innebär en definitiv förändring.
För det är bekvämt, vant, och kravlöst att vara kvar där jag är just nu.
Rädslan för förändring, för att ta mig själv på allvar, på att våga satsa och hoppa utan att veta var jag ska landa, har styrt mitt liv för länge.

Jag famlar efter modet att en gång för alla våga bryta det.
Jag har chansen med de beslut som jag nu står inför.
Jag vet inte om jag vågar hoppa.
Står fortfarande på kanten och överväger.


Kommentarer
Postat av: Helena

Nånstans inom sig har man nog svaret om vilket beslut man ska fatta, även fast man kan vara både rädd, tveksam och tvivlande huruvida man verkligen vågar följa den där inre förvissningen. Stora förändringar skrämmer, för som du säger, man vet vad man, har men inte vad man får. Lycka till med beslutet!!



Och tack snälla för peppande ord i min blogg, det ger mig inspiration att ta nya tag och inte ge upp, även fast det är väldigt motigt just nu. Betyder jättemycket!! kram

2010-01-23 @ 11:30:19
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0