Good enough

I dag har jag en riktig pluggdag.
Men har samtidigt gjort allt annat, för det går så trögt med pluggandet...
Så nu sitter jag här, sent på kvällen, och ska vara färdig med ett paper till kl 08.00 i morgonbitti.
Vojne.

Pluggandet är något jag bara gör för min egen skull, läser på halvfart distans över nätet, och har sagt att jag inte ska ha några krav på mig själv. Men när det finns ett VG att få på någon uppgift, då vill jag minsann ha det.
Det här att nöja mig med godkänt fungerar tyvärr inte.
Det är nog en av mina stora akilleshälar.

"Good enough" kan man kalla det, att det räcker med att vara good enough.
Allt behöver inte vara perfekt eller bästa möjliga jämt.
Då skulle kraven på mig själv minska något, framför allt skulle jag kanske klara av att vara nöjd med mig själv lite oftare.
Och när jag är nöjd med mig själv så minskar behovet av att tröstäta.

Jag är bra nog, även om jag inte är perfekt.
Jag försöker lära mig det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0