Första riktiga fusket

Så kom det.
Det som alltid händer någon gång när jag är på pulver.
Ett fusk.
I form av choklad.

Behövde göra en akut utryckning till en stormarknad för att hjälpa en kompis, och kunde inte motstå två små chokladkakor med mörk choklad. Inte stora alls, men ändå.

Gott var det.
Jag njöt av varje tugga.

Så det får vara så.
Tänker inte ha dåligt samvete.
Gjort är gjort.
Ska inte göra om det i morgon.

Tröstar mig med att jag promenerat både lördag och söndag, en timme varje dag, och därför förbränt lite extra kalorier.

Nu handlar det egentligen inte så mycket om själva chokladkakorna, de gör ingen skillnad i det stora hela. Utan det handlar om att disciplin och att hålla fast vid vad jag planerat. Men ett fusk gör ingen katastrof. Så länge det inte får leda vidare till något med. Och så ska det inte bli.

Till veckan jobbar jag ett mellanskift på mitt jobb, och jag tänkte använda den lediga tiden på dagarna till att vara ute så mycket jag bara kan. Målet är att fyra av fem dagar komma mig ut på åtminstone 30 minuters promenad.

Peppar mig mentalt för vågen också.
Torsdag morgon ska den fram, tänkte jag.
Gruvar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0