Fem pulverdagar till...

Känner hur det börjar krypa så där rastlöst i kroppen på mig.
Känner så väl igen det.
Det är sluttampen.
Då jag blir som mest otålig.
Då det gäller att verkligen vara på sin vakt så jag inte börjar "fuska" tidigare än vad jag tänkt mig.

På tisdag kväll bryter jag min pulverkur.
Sedan blir det blandad kur i minst en månad.
Det betyder att jag fortsätter med två eller tre cambridgemål om dagen, men äter samtidigt ett (ibland två) små portioner vanlig mat också.

Ska hålla GI/LFHC-stil på det jag stoppar i mig tänkte jag.

Efter påsk blir det pulver igen, ett rejält ryck, tänkte jag.

Diskuterade med min cambridgekonsulent i dag har jag ska tänka nu när det blir mycket resor och jag inte kan köra rent pulver längre. Har köpt några bars att testa, som ett alterantiv på framför allt resdagarna. Ska bli kul att testa dem.

Dagens vikt: 101,1 kg.
Det betydder att jag gått ner 2,1 kg på en vecka.
Helt okej.

Nu biter jag ihop och hoppas, hoppas att jag hinner ner på tvåsiffrigt innan tisdag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0