Bitterljuv vägning

Så var det gjort.
Vägningen.

Dagens vikt: 103,2 kg.

Bättre än vad jag vågats hoppas på. Har haft mardrömmar om en vikt långt över 110 kg igen....
Men ändå så är det med viss eftertänksamhet och sorg som jag noterar den.
Nu är det svart på vitt att jag är och har varit en lång till tillbaka över 100 kilo.
Att jag slarvat bort över tio kilo som jag lyckats gå ner.
Att jag nu har en tuff väg framför mig för att överhuvudtaget komma ner till min egen "bästa" notering som är strax under 92 kilo, där var jag i början av sommaren förra året.

Försöker bestämma mig här och nu att räkna minuskilo i stället för pluskilo.
Sedan cambridgestarten augusti 2008: -19,6 kg.
Sedan bloggstarten: - 22,8 kg.

Nu är siktet inställt på att ta mig under 100 kg under de veckor jag nu kör ren kur.
Det borde vara fullt möjligt.

Det känns i varje fall skönt att spärren för att väga mig - vilket jag inte gjort på evigheter - nu är borta.
För jag vet hur peppad jag blir när jag ser framsteg på vågen.
Den extra skjutsen behöver jag nu.



Kommentarer
Postat av: therese

kämpa på :D

2010-01-14 @ 10:04:47
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0