Välgörande sömn

Tänk vad sömn gör skillnad.
Det som i går kändes helst hopplöst och omöjligt, har i dag varit något mer överkomligt.
Skillnaden: jag har sovit i natt, utan att vakna oroligt var och varannan timme.

Utan sömn blir jag tokig.
Och nu när livet är skakigt som det är, så är marginalerna mindre...
Hoppas, hoppas, att sömnen nu fungerar framöver. I varje fall hyggligt.

Försöker hitta någon strategi för att fungera och acceptera att det nu är några ovissa veckor framför mig.
Jag kan inte göra något åt det.
Och framför allt så kan jag inte påverka resultatet.

Har slarvat med mat & sån´t de senaste dagarna, och känner att det måste jag sluta med.
För min egen skull.
Är lite i valet och kvalet om jag ska hoppa på en ren kur igen, bara för att det är enkelt och tydligt.
Flera av de planerade dagarna i Stockholm har blivit intställda, så det skulle vara möjligt...
Ska suga lite på den karamellen ett par dagar till, så får vi se.


Kommentarer
Postat av: Helena

Tänk om jag också skulle ta tag i mig själv... När jag tänker på vad du går igenom, känns mina bekymmer ibland löjliga, och jag tycker att de inte borde inte skaka om mig som de gör.

Jo, jag kanske ska försöka ta mig i kragen på måndag... Det är som du skriver, man vill ju inte förstöra för sig själv mer än man behöver...

2010-02-05 @ 16:12:53
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0