Sluta strula

Okej.
Det är dags att sluta strula.
Det finns ingen anledning att strunta i min vilja och behov av att gå ner i vikt bara för att läget är som det är.
Om det nu visar sig att jag är allvarligt sjuk, då är det bara en fördel för min hälsa och min möjlighet att ta mig igeno en tuff behandling att jag mår så bra som möjligt fysiskt.
Och om det visar sig vara falskt larm, tja, då är det bara onödigt att jag förspillt en massa tid, tröstätit och tappat farten i mitt viktiga hälsoarbete.

Det kan låta självklart, men det har krävts en hel del överväganden för att landa i det här.
Har kämpat med många "det spelar ändå ingen roll" och "tycka synd om - orkar inte bry mig" tankar.
Det är bara förtärande och leder inte till något bra.

Så nu ska jag sluta strula.
Jag fortsätter enligt plan.
Just nu vet jag inget - jag får acceptera att oron finns där, att jag är mer sårbar just nu.
Men tanken var att under februari köra kombinerad kur, det vill säga pulver + ett eller två små mål mat om dagen.
Så det så.

Nu: ut i solen och drömma om vår och värme.

Kommentarer
Postat av: Helena

Beundrar verkligen hur stark du är... Så klok också. Du inspirerar mig att ge det ett nytt försök jag med. Så imorgon får bli (ännu) en nystart för mig med. Vet inte om jag vågar vågen dock...

2010-02-07 @ 20:22:15
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0