Ostucken

Nepp.
Blev inget stick i halsen i dag.
Läkaren vill inte göra det som nålbiopsi eftersom det går så många viktiga blodkärl precis där knölen sitter.
Så det en liten operation nästa vecka i stället.
Lika bra.
Då får jag sova och slipper se en stor nål som ska in i halsen.

Men det betyder också ärr och stygn som på något sätt måste förklaras för omgivningen.
Och det betyder att det definitiva beskedet blir försenat ytterligare.
Men jag känner mig rätt säker.
Läkarna är så tydliga och ger egentligen inga alternativ.
Men man vill ju ändå få det svart på vitt.
Och framför allt få veta hur det ska behandlas.

Om det går att behandla.
Tills vidare väljer jag att bortse från den sista meningen.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tycker att du gör helt rätt i att bortse från den sista meningen! Klart att det finns någon behandling! Men vi hoppas alla att det inte kommer att behövas någon behandling. Ta hand om dig, och försök att tänka positivt<3. Varma styrkekramar från Jessica(okänd läsare)

2010-02-15 @ 23:11:41
Postat av: M

Jag håller tummarna och sjal låter bra. Även om det nu är så som du tror, att det är ett återfall, så vet du också att du har goda möjlgheter att bli frisk igen. Den enda tanke som finns är att det går att behandla. Jag förstår att du som redan gått igenom en vända också vet att tiden framöver kan bli tuff, men jag tror också att du kan plocka fram dina värdefulla erfarenheter och ha nytta av dem. Du ska veta att jag tänker massor på dig.

2010-02-16 @ 11:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0