Nervös inför stick

Det är märkligt vad man kan oroa sig för olika saker.
Just nu är jag riktigt nervös inför nästa läkarbesök, i morgon måndag.
Ska till öra-näsa-hals som ska titta och klämma på halsen, där det troligtvis sitter en tumör.
Och så ska de ta en biopsi.
Vilket betyder ett stick i halsen.

Det är där min nervositet kommer in.
Jag gillar inte sprutor särskilt mycket, men har vant mig vid att ta olika blodprov och så finger och arm.
Men nu ska de sticka i halsen. Och det känns riktigt läskigt.

Men lika orolig för själva sticket är jag för att det ska bli ett stort märke efteråt.
Hur tusan döljer man det?
Jag är ingen polo-tröja-människa - så den metoden funkar inte.
Är inte heller sjal-person, men inser att det nog är enda sättet.
För ett stort blåmärke, eller plåster på halsen leder till en massa frågor som jag varken vill eller kan svara på just nu.

Hm.
Får göra en akututryckning till någon lämplig affär i morgon eftermiddag för att införskaffa en sjal att vira runt halsen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tänker på dig...

2010-02-15 @ 11:33:52
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0