Sjal = cancer????

Använder sjal mer och mer nu.
Har flera olika jag varierar mellan, både vanliga sjalar och bandanas som jag köpt på nätet.

Men jag känner mig inte riktigt bekväm i det.
Är så väldigt medveten om att jag inte har något hår.
Att jag har sjal som skriker "cancer".
Att det gör mig mer sjuk än vad jag är (eller rättare sagt mer än vad jag vill visa...)

Är det så?
Tänker du att den där personen har nog cancer när du ser en kvinna med sjal virad om huvudet?
Vad tänker du mer?
Eller noterar du det inte?

Det är så få som kommenterar att jag har sjal, och jag vet inte om det är bra eller inte. Några av mina närmsta vänner har sagt något i stil med "snygg sjal" eller sagt andra uppmuntrande saker, men de vet samtidigt hur jobbigt jag tycker det är med sjal och hur osäker jag känner mig, så jag räknar med att de ska peppa och stötta. Men andra, de säger typ ingenting. Och det gör mig osäker...

Just nu är det hur som helst för varmt för peruk, så det spelar ingen roll hur osäker jag känner mig - det blir sjal ändå.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Om jag ser en kvinna som har sjal, och jag inte ser något hår som sticker ut, så förmodar jag att hon har cancer....eller alopeci. Vad jag tänker mer? Ja jag tänker att det är synd om människan och undrar vad slags cancer hon har. Sedan kommer tankarna "tänk om JAG får cancer" osv osv...



Jag förstår dina tankar, men försök att tänka bort det. Du tycker ju såklart det är skönare med sjal när det är sommar så ha då det!



Många kramar!

2010-08-01 @ 22:35:38
Postat av: Marita

Min mamma förlorade håret i 40:års åldern. (Utan cancer)En stor kris - visst - men det går oftast snabbare för omgivningen att vänja sig än för den drabbade.

Nu 30 år senare uppfattas hon som betydligt yngre än hon är...still going strong!

Du är en intelligent och kreativ person - ta tillfället i akt att använda/hitta din unika personliga stil som kan sticka ut - dra nytta av det..

Kram Marita

2010-08-11 @ 03:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0