Hos terapeuten varje kväll

Det känns nästan som om jag gått i terapi hela sommaren.
Följer serien In Treatment på SVT (oftast på SVT Play) som handlar om en samtalsterapeut och några av hans klienter.
Det är så himla bra!

Lågmäld, angelägen och känslosam.
Och fantastiska Gabriel Byrne i rollen som den komplexa,
empatiska terapeuten.

Eftersom jag själv går i terapi är det lite extra spännande att betrakta en terapisession lite utifrån. För man undrar alltid själv hur andra gör, hur deras relation till terapeuten är, och inte minst vad terapeuten tänker och tycker om sina klienter....

En av de återkommande klienterna i In Treatment är en ung tjej som heter April och hon berör mig extra mycket.
Hon har cancer, och brottas med frågor från om hon över huvudtaget ska gå igenom behandling till att inte vilja berätta för sina föräldrar och vänner till våndan över att behöva hjälp men inte veta hur hon ska be om det eftersom hon inte vill vara en börda...

Frågor som jag också brottas med.
Jag hoppas att April kommer fram till bra svar som jag kan "stjäla".

Hur som helst - rekommenderar In Treatment som finns från avsnitt ett på SVT Play.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0