Tredje behandlingen

Så var den avklarad.
Tredje dosen med cellgifter.
Börjar närma mig halvvägs. För den här kuren i varje fall.
6-8 behandlingar är vad som är sagt.

Det har gått riktigt bra i dag.
Blir som vanligt dåsig och trött av alla olika mediciner mot biverkningar de trycker i mig.
Men det är rätt bra, då sover jag mig igenom delar av behandlingen.
Det är rätt långtråkigt att sitta där i sex timmar och få dropp...
Men det går förvånansvärt bra, ändå.

Såg en kvinna på behandlingen i dag som knutit en sjal så snyggt runt huvudet.
Ingen märkvärdigt, men det var ändå tufft och fint.
Måste öva mig på det.
För till sommaren tror jag det blir för varmt med peruk, och då är sjalen ett alternativ.

Det blir intressant att se hur jag mår den här gången.
Efter första behandlingen blev jag helt sänkt
Efter andra mådde jag riktigt bra.
Hoppas på en repris av det senare.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Måste ju kännas skönt att ha kommit halvvägs i behandlingen; och håller tummarna att alla onda celler är borta sedan!



KRAM

2010-04-29 @ 18:40:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0