Kortison-begär

Alla prover var bara bra.
Fick okej från läkaren. Så nu blir det cellgift nummer tre hela onsdagen.

I bästa fall är jag typ halvvägs nu.
6-8 behandlingar har läkaren sagt.
Exakt hur många det blir får den kommande utvärderingen visa.

Själv tycker jag att det känns som om knölen på halsen är mindre.
Sa det till min läkare i dag, och hon kände också.
Och höll med.

Det känns hoppfullt.

Tog också upp att jag haft svårt att stå emot alla impulser att äta onyttigt.
Det är kortisonets fel, svarade hon.
I samband med själva behandlingen äter jag en kortisonmedicin för att motverka illamående. Men en bieffekt av kortison är att man blir sugen på att äta hela tiden.

Se där.
Eftersom jag har en "sårbarhet" när det gäller att stoppa i mig för mycket godsaker sedan tidigare, så blir det definitivt inte bättre av att det späs på av en medicin.
Känns ändå lite bra att få veta det, så det inte enbart handlar om att jag inte har karaktär eller förmåga att stå emot.

Eftersom jag inte mått så illa de tidigare behandlingarna ska jag nu trappa ner den medicinen den här gången, för att se om det fungerar ändå. Då kanske den massiva överätningen kan mildras något...

Kommentarer
Postat av: Viktat

Kära du. Har inte varit innne på länge och läst (inte bloggat heller). Hade inte en aning om att du nu kämpar mot en sjukdom. Sänder varma tankar och lovar att hålla alla tummar och tår genom behandlingar och tankar som snurrar. Ska läsa ikapp nu. Stor kram.

2010-04-28 @ 14:16:32
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0