Känns konstigt att må så bra...

Kroppen är fullproppad med nya cellgifter, och jag mår bra.
Det känns märkligt.

Borde jag inte ligga på badrumsgolvet och spy i toaletten?
Knappt orka ta mig ur sängen?

Nä. Jag är på jobbet. Jobbar min halvtid, har lite ont i lederna, men annars så känns det inte så mycket...

Pratade lite med min läkare om det, om oron för att "giftet" inte tar, eftersom jag mår relativt bra.
Men det ska jag inte vara bekymrad över, säger hon.
För man reagerar så olika.
Det finns inget samband mellan hur jag reagerar på behandlingen och hur den verkar.
Och att jag har tappat allt mitt hår, är ett bevis på att det verkar...

Ska bli väldigt spännande att få resultaten från den nya skiktröntgen jag ska göra om drygt två veckor.
Om det går att mäta att tumörerna krymper.
Hoppas, hoppas.

I dag valborg. I Umeå först snö, nu regn. Och 2 grader varmt bara.
Fortsätter det så här är det mycket tveksamt om det blir någon majbrasa för kakan.
Men i morgon hoppas jag på bättre väder, då jag bjudit hem goda vänner på grillknytis.

Vad du än gör - och hur du än mår - ha en härlig valborg!


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad skönt att du har fått må bra efter de senaste behandlingarna! Och hoppas att du får positiva besked från skiktröntgen framöver. Bra att det känns som det går åt rätt håll.

2010-05-01 @ 01:53:29
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Vendela

Men så skönt för dig att få må så bra, och att du tom orkar jobba :-) Dessutom har du avverkat halva behandlingen. Håller tummarna att det blir positiva besked av skiktröntgen!



Hoppas du haft en trevlig Valborg!

2010-05-01 @ 18:32:51
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0