Jack-panik & pulvertankar.

Har tokjagat efter en ny vårjacka i dag.
Den jag köpte förra våren är för liten.
Kilona har letat sig tillbaka igen under vintern, vilket inte är så konstigt trots allt.

Men det känns inte alls bra.
Inte nog med att jag har cancer och är skallig - jag blir allt tjockare också.

Snacka om att inte göra det lätt för sig här i livet.

Funderar allvarligt på att ta ett pulverryck en vecka, bara för att komma igång lite och krympa magsäcken så jag inte vräker i mig onyttigheter. Inte köra stenhårt med enbart pulver, utan kombinera och byta ut några mål om dagen mot pulver.

Får suga på den karamellen lite till.
Men det är frustrerande att så snart liver blir besvärligt så sätter det sig på vikten.
Det är verkligen min akilleshäl.

Annars har det varit en helt okej vecka. Har jobbat halvtid, lite med till och med, och ändå känt att jag inte tar ut mig för mycket. Nu ser jag fram emot en lat helg med mamma-besök.

En jacka hittade jag till slut på HM, men den är egentligen en storlek för stor.
Ska söka vidare, men det är svårt att hitta bra jackor i storlek 50 som tjej...
Önskar så in i bombens att den jag har hemma, i storlek 46, skulle passa.
Kanske senare i vår.
Om jag bara skärper mig....

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, den akilleshälen har jag haft skavsår på åtskilliga gånger, kan jag säga... Håller med dig att det är frustrerande, för man mår ju bara sämre när man går upp i vikt också. Men, men... man ska väl inte döma sig själv för hårt. Ibland är det bara för mycket, för att även ha ork för viktnedgång. I ditt fall är det i alladfall sannerligen inte konstigt, när du har allt det andra att kämpa med.



Hoppas du får en trevlig helg med din mamma.

Kram

2010-04-16 @ 18:10:11
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Vendela

Men är det så bra att köra med pulver nu under din behandling? Du behöver ju ordentlig näringsrik mat nu. Förstår ditt dilemma med vikten, har ju samma problem själv, men försök istället att HÅLLA vikten du har nu, och tänk inte på bantning just nu.



Ett råd i all välmening :-)



Kram

2010-04-16 @ 18:35:19
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0