Hygglig dag

Mår rätt så bra i dag.
Har jobbat flera timmar, varit på bio i kväll, och hunnit slappa framför tv:n.
Utan att känna mig helt urlakad.
En rätt vanlig dag, typ.

Inser mer och mer att det är den där jäkla värktabletten jag tog efter förra behandlingen som gör skillnaden.
Visst, jag känner av ledvärk som en halvjobbig biverkan av cellgifterna, men det är uthärdligt, och så totalt sänkt som jag blev av en starka värktabletten - tja, det är inte värt det helt enkelt.

Håret är annars mitt fortsatt stora problem.
Har provat de båda perukerna i dag fram och tillbaka.
Och tror att jag har bestämt mig.
I morgon ska jag till frissan för att få den jag valt klippt i min frisyr.

Vendela undrar hur det funkar med peruk. Det är olika från landsting till landsting. Här i norra landet där jag bor får man ett bidrag på 3000 kr till en peruk, resten betalar man själv. Det blir ett par tusenlappar som jag måste betala för den.

Men i värsta fall, om jag inte tycker att det fungerar bra, så får jag väl gå med sjal runt huvudet så länge.

Det här med att vara skallig skapar också andra problem.
Jag har fått fullt med irritation och små utslag på huvudet.
Det är väl en reaktion på att håret farit gissar jag, men den där blanka, släta bowlingkulan som man föreställt sig, är det långt ifrån...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0