Fortsatt perukångest...

Åh, vad svårt det här är!
Skulle egentligen bestämt mig om peruk i fredags, men klarade inte av det.
Det var för många "om" och "men".
Dessutom fanns det som kändes snäppet för stor i en oprovad modell nu, och då satt den genast bättre...
Ungefär som när man provar en oprovad sko i skoaffären, helt annorlunda mot den ute i butiken.

Så nu fortsätter jag prova över helgen.
Måndag ska jag ha bestämt mig.
Basta.

Har haft den ena på stan i dag, den tunnare peruken.
Den kryper uppåt på huvudet, så jag känner att jag vill gå och rätta till den hela tiden.
Så det lutar åt den andra, då må den vara lite tjockare, men den sitter säkrare.

Men som sagt. Jag hinner ändra mig.
Söndag är det fortsatt provning som gäller.
En av perukerna får nog följa med mig på musikal för att testas irl.

Annars mår jag än så länge rätt bra efter behandling nr 2.
Lite ont i lederna.
Men är inte lika sänkt den här gången.
Inte på långa vägar.
Det beror på att jag valt bort de starkare smärtstillande tabletterna.
Vilken skillnad!

Trist bara att metallsmaken i munnen kommit tillbaka, det är ingenting som smakar riktigt bra.
Var i kväll på god middag hos vänner, med gott vin, och kunde inte njuta av det riktigt, allt smakar ungefär likadant.

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hur funkar det med peruker egentligen; måste man betala själv eller får man "låna"? Kan man inte ta fler än en, t ex två om man har lite svårt att bestämma sig? :-) Kan ju vara bra att ha att skifta med också beroende på hur varmt det är ute tänkte jag!

2010-04-11 @ 12:24:40
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0