Svårt med avbrott

I kväll ska jag på kräftkalas.
Har precis gjort en Wästerbottenostpaj som jag ska ha med till skivan, och längtar efter att få smaka av så väl den som kräftorna och drickat till.
Ska bli så skönt att få göra ett litet avbrott.

Men.
Det här med avbrott är inte min starka sida.
När jag var och handlade i dag till pajen så kröp tanken i väg "nu när jag ändå gör uppehåll så kan jag ju passa på och unna mig..." och så hamnade ett glasspaket med i korgen.
Har ätit drygt halva.
Mår nästan dåligt av den.

Köpte även en chokladkaka, men den har jag inte rört. Den får följa med i kväll, så bjuder jag på den. Då blir det mindre bit till mig i varje fall...

Just nu vet jag inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Å ena sidan känner jag mig rätt hopplös för att jag inte klarar av att hålla uppehållet till bara kvällens kräftkalas, utan att jag tjuvstartar. Å andra sidan så har jag inte frossat loss i så stora proportioner som jag gjorde för bara några veckor sedan, så jag ska kanske ändå se det som en viss framgång?

I varje fall så lär jag mig att det här med uppehåll ska jag hålla på en så minimal nivå som möjligt, eftersom jag har svårt att hantera dem.

Pulver är enkelt.

Dagens vikt (innan glassen):
97,9 kg.

I morgon låter jag bli vågen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0