Positiva listan

Har klagat mycket över sommaren.
Så nu bryter jag trenden och listar det som trots allt varit bra med sommaren.
Passar bra så här i början av september när hösten går sitt intåg på allvar:

1. M A D O N N A
Konserten på Ullevi är ett minne för livet. Trots regen. Trots onda ben och fötter efter att ha stått i timmar. Madonna rules!

2. The Thaiboat
En magisk augustikväll tillsammans med bästa kompisen AK, på the Thaiboat nedaför Skanstull. Har aldrig ätit godare thaimat. Aldrig druckit godare drinkar. Bara genomtrevligt från början till slut.

3. Omstarten
Även om det mesta av mina sommar-planer gick åt skogen så klarade jag att efter födelsedagsfirandet gå tillbaka på pulver och bryta den negativa trenden. I´m back.

4. Auktionsfyndet
En sommarauktion utanför Umeå med goda vänner. Fyndade ny hallampa för billig peng. Trevlig dag, avslappnat, okomplicerat. Precis som jag vill ha det på sommaren.

5. Joggning
Det blev inte många gånger, men de gånger jag tog mig ut i motionsspåret så klarade jag faktiskt av att jogga kortare sträckor. Det är stort.

Se där. Det går att hitta något positivt om man bara anstränger sig.
Borde nog testa det lite oftare.
Visserligen skulle den negativa listan bli tio gånger längre. Men den bryr jag mig inte om att skriva.

Helena & viktbloggerskan:
Ni har så rätt!
Vi kan.
Vi ska.

Kommentarer
Postat av: Viktbloggerskan

Jag tror att det ligger i människans natur att klaga över "allt och inget". Försöker ofta påminna mig själv om att mycket av det jag klagar på är faktiskt bara "I-landsproblem". Det gäller att sätta saker och ting i relation till verkligheten. Då brukar det kännas mycket bättre! :-)

2009-09-03 @ 08:24:35
URL: http://www.metrobloggen.se/viktbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0