Oddsen emot mig

För några dagar sedan damp den nya Amelia ner i brevlådan. Tog i ett svagt ögonblick ett erbjudande på tidningen, och sedan har den fått fortsätta komma, den är ju en rätt trevlig feel-good-tidning.

Men efter att ha läst senaste numret blev jag lite nedslagen. Reportaget "För fet för att banta" går igenom hur få det är som verkligen lyckas gå ner i vikt genom att ändra på kosten. 1 av 20 klarar av att hålla sin nya vikt. Det som i stället fungerar är kirurgi, där blir det bestående resultat för de allra flesta.

1 av 20.
Snacka om att ha oddsen emot sig.
Känns motigt.

Men vill verkligen inte ta till kirurgi. Inte så att jag tycker de som gör det gör fel, absolut inte. Men det är inte för mig. Det skulle inte på långa vägar lösa mina problem som jag har runt mat och tröstätande. Det skulle bara flytta runt problemet....

1 av 20.
Jag vill verkligen inte bli nummer 19. Jag vill bli den där 20:e som klarar det.
Det är bara att bita ihop.


Kommentarer
Postat av: Viktbloggerskan

Klart vi ska bryta trenden! Jag kan ju också tycka att det känns lite dubbelt att jag delvis vill gå ner i vikt för att kunna få barn - risken är ju mer än överhängande att jag går upp i vikt igen då... Men har man väl kommit ner till sin drömvikt tror jag att man kämpar för den på ett helt annat sätt - spelar ju ingen större roll om jag väger 120 eller 130 kg, men skillnaden mellan 65 och 70 känns mycket större på nåt sätt!

2009-09-02 @ 08:40:47
URL: http://www.metrobloggen.se/viktbloggen
Postat av: Helena

Blir lite sur på såna där reportage faktiskt... Även om det är "sanningen" så tycker jag att man borde uppmuntra människor att försöka ta tag i sina liv, genom att visa på dem som faktiskt lyckats!! Och varför just dom har lyckats. Så tycker i allafall jag. :-)



Läste ett citat som gav mig något att tänka på: det stod:

Oavsett om du tror att du kommer lyckas eller ej, så kommer du få rätt...

Viktigt med positiva tankar alltså!



Och jag tror att både du och jag minsann kommer bli bland dom som lyckas, eller vad säger du?? .-)

2009-09-02 @ 14:28:57
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0