"No body puts baby in a corner"

Ett av mina fynd från Londoresan i våras är en grön t-shirt med Dirty Dancing i glitterstryck över bröstet.
Bak på ryggen står det "No body put´s baby in a corner".

Jag älskar den filmen.
Jag älskar enkla sagor, där det goda vinner, där den tysta, truliga flicka blommar upp och får sin prins.
Där världen faktiskt går att förändra.
Och alla får ett lyckligt slut på ett eller annat sätt.

Här i Umeå finns en ljusinstallation i centrum med just texten Nobody puts baby in a corner. Det är en påminnelse till alla tjejer att våga ta för sig, att inte låta någon annan ta deras plats. Att vi tjejer har samma rätt som killar att synas, finnas och höras.

Det är fint tycker jag.
Så tack för filmen, Patrick Swayze.





Kommentarer
Postat av: Helena

Det var en fin ljusskylt tycker jag! En positiv påminnelse verkligen.

2009-09-15 @ 19:17:29
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0