Katastrofvikt

Så gjorde jag det till slut.
Det jag dragit mig för.
Haft ångest för.
Ställde mig på vågen.

Sommaren har funkat katastrofdåligt, jag har hetsätit och smällt i mig massor med onyttigheter.
Jag har ju också känt på kläderna att jag har gått upp, och att det inte bara handlar om något kilo utan betydligt mer än så. Men någonstans i bakhuvudet så hoppas jag naturligtvis att det ändå inte skulle vara så illa som jag befarade.

Det var det.
Det var till och med värre.
Jag har sabbat typ ett halvår på sex veckors utflippande.

Orkar inte prata mer om det nu.

Är bara så otroligt ledsen och besviken på mig själv.
Uppförsbacken känns enorm.
Vet inte om jag klarar det en gång till.

Kommentarer
Postat av: Bittan

OjOjOj...vad kan jag skriva som kan ge dig något.

Jag skulle vilja be dig byta taktik,du har skrivit att du funnit det som funkar för dig,men har du det?

Genom dina ord tolkar jag det som om det inte alls funkar.Du är sugen ,hungrig..kan inte låta bli det som inte är bra.

Jag skulle så gärna vilja att du lyckas,att du känner glädjen ,att du känner och ser att det går åt rätt håll,utan kamp,utan sug,utan hunger...



Jag har idag gått ner 14 kg, utan kamp...Jag har varit mätt och belåten ,glad och humörssvängsfri..

Kg efter kg har bara försvunnit av "grädde"... brukar jag säga,och sanningen är att jag på detta halvår aldrig ätit så mycket i hela mitt liv förr,som nu.

God lagad mat på ganska bästämda tider.

Jag har hittat en livstil som skänker mig allt.

Idag skulle jag aldrig ens kommaihåg godis/chips odyl.

Jag är mätt,min mage är mätt och framför allt min hjärna.

Och slipper man suget,så försvinner kilona.



Önskar dig allt väl,ge lchf en chans du har inget att förlora !



Kramar Bittan

2009-09-05 @ 15:37:57
Postat av: Helena

Nej, inte ge upp!! För vad är alternativet egetligen?? Om du, som du säger, gått upp så mycket på 6 veckor, var skulle du då vara om 6 månader? Det vill du väl inte?? Men om du istället tar tag i det, går det ju åt rätt håll från och med nu!!

Nej, ta nya tag, vännen, gör dig själv den tjänsten, det är du värd!!

Massa peppkramar: Helena

2009-09-06 @ 12:41:34
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0