Kan inte sluta äta

Förkylningen fortsätter att gå i vågor.
Lite bättre ena dagen, för att nästa dagen ha ständig rinnsnuva och tjock hals.
Tröttsamt!
Men man får väl vara nöjd så länge det inte är nya influensan...

Som jag berättat tidigare har jag struntat i pulverkuren nu när jag är sjuk, känner att energin inte riktigt finns för det. Må så vara. Men i stället så slår det över åt andra hållet.
Jag äter hela tiden.
Mat. Fika. Godis. Glass.

Tuggar nästan jämt på något.
Äter så jag mår illa.
Äter fastän jag är proppmätt.
Och känner riktigt på kroppen hur hekto efter hekto fett lägger sig bekvämt tillrätta igen...

Jag förstår inte vad det är för fel på mig.
Just nu känns det som ett oöverstigligt berg att hitta tillbaka.
Men jag måste.
Måste bara bli av med den här förbannade förkylningen först...

Kommentarer
Postat av: Susanna

Kan det vara så att du äter för att du är uttråkad eller måste sysselsätta fingrarna? Prova att sticka eller måla, så du måste använda båda händerna till det du gör.

2009-09-29 @ 11:13:40
Postat av: Helena

Vad jobbigt, hör du..! Hoppas du snart blir frisk och får kraften och orken tillbaka igen. Då ska du se att du hamnar på rätt köl igen.

2009-09-29 @ 18:07:34
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Smulan

du kanske behöver en annan metod än pulver någon som tillåter dig att äta mat. Du får följa en matsedel som sysselsötter dig med matlagning och äta utan dåligt samvete. GI metoden viktväktarna mfl kämpa på ge inte upp du har ju lyckats gå ner så många kilo redan

2009-09-29 @ 22:42:22
Postat av: Adnil

Hej, har följt din blogg då och då sedan jag hittade hit av en slump! Jag är själv överviktig och har provat viktväktarna, viktkurs och cambridge i omgångar. Nu är jag dock som nyfrälst, jag har äntligen hittat rätt! LCHF! Allt sug efter sötsaker är som bortblåst och jag har tappat 8 kg på 2 månader!



Du ska inte lasta dig själv för att det går överstyr när du håller upp med kuren, det är rent fysiskt! Kroppen skriker efter mer energi.Läs Skaldeman och dr Dahlqvist!



Jag har arbkamrater och 1 vän som tappat mycket med extravaganza men hur har det gått sedan?! Inte så bra med ngt undantag... LCHF kan jag äta i evighet...jag mår het enkelt superbra på kosten. Jag är numera övertygad om att jag inte "tål" fett och kolhydrater ihop. Ja ja det var lite från mig. Krya på dig!

2009-10-01 @ 20:43:31
Postat av: Bittan

pekar uppåt Min vikt fortsätter också att rasa...Mätt ,Nöjd GLAD och Lycklig allt på ett underbart kemiskt sätt.....men det har jag sagt förrut...sorry

2009-10-04 @ 17:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0