Jukebox i hjärnan

De senaste dagarna har jag träffat lite olika personer i jobbet som jag inte sett på ett bra tag. Har fått både en och annan positiv kommentar om att det "blivit mindre av mig".
Tycker det är så svårt med de kommentarerna nu!

Visserligen blir en del av mig glad, glad att det syns.
Men i stället för att bli inspierad och peppad så käns det samtidigt så fel - nä, inte nu, inte nu när det går så tungt. Nu förjänar jag inget beröm... nu har jag ju fuskat och slarvat så mycket, och gått upp i sommar, och...

Vet att det är superknäppt att tänka så.
Min hjärna jobbar verkligen mot mig ibland.

Det tar tid att nöta in nya tankemönster.
Den där skivspelare i huvudet går så lätt igång och spelar samma gamla visa.

Önskar jag hade en jukebox där jag kunde välja vilken "låt" som ska igång, för att inte veva den negativa ramsan om och om igen i min skalle.
Eller en jukebox med bara glada, upplyftande låtar.
Lite Girl Power från Madonna kanske.
Eller någon härlig 80-talsdänga som det spritter i benen av.

I dag har i varje fall funkat bra.
Pulver är tillbaka på menyn fullt ut.


Kommentarer
Postat av: Helena

Tror att det viktigaste steget är att inse att man har den här "jukeboxen", för då kan man protestera mot vad den säger, så man inte bara sväljer allt den vill att man ska tänka.



Försök ta åt dig av det positiva, för uppenbarligen är du mycket mindre nu än när dessa människor såg dig sist, eller hur?



Lycka till med allt nu, du är bra, glöm inte det! :)

2009-09-22 @ 11:25:44
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Viktat

Du har den dar jukeboxen, men det kraver tid och traning for att komma pa att och hur man kan byta skiva. Satt pa lite Madonna for inspiration :)

2009-09-22 @ 18:51:10
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0