Helglängtan

Oj så jag längtar till helg!
Har gjort det sedan jag vaknade i morse, och regnet smattrade (rättare sagt öste) ner utanför fönstret.
Har varit vrång och sur och lättirriterad hela dagen.
Surnar till för minsta lilla.

Vill bara hem.

En intensiv vecka tar ut sin rätt. Nu vill jag bara vara ledig och rå om mig själv i några dagar, för till veckan brakar det loss igen med ett besök till Stockholm fram och tillbaka över dagen (tidig morgon, sen kväll).
Dessutom så känner jag igen reaktionen från tidigare perioder med pulver. Blir trött, frusen, och tappar tålamodet för ingenting.

Väntar fortfarande på den där energikicken som man kan få när kroppen går in i ketos-fasen.

I går frossade jag loss på några räkor, typ 15 stycken.
Räkor: 70 kcal/100 gram och noll kolhydrater.
Hurra för räkor.

Tror jag ska belöna mig med några till i kväll.

Vågen: kanske lördag. Eller söndag.
Absolut senast måndag.
Måste ta reda på hur jag ligger till.
Och framför allt behöver jag kunna notera framsteg för att orka hålla ut när det tar emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0