Dagens vikt

Dagens vikt: 99,1 kg.
Jepp.
Så illa är det.

Jag har varit upp och vänt över 100-sträcket igen.
Något jag lovat mig själv att aldrig göra.

Sommarens katastrof har betytt ungefär tio kilo upp.
Tjoff.
Det gick snabbt.
Då förstår du hur brutal min hetsätning & tröstätning är när den är som värst.

Tänk om det gick lika snabbt att bli av med kilona....

Har fått det förklarat för mig att fettcellerna i kroppen blir man inte av med, så vida man inte gör en fettsugning. När man dessutom är rejält överviktig som jag varit (och fortfarande är) så har kroppen bildat fler fettceller för att kunna lagra på sig allt extra fett. När jag sedan går ner i vikt krymper cellerna, men ligger och väntar på att få fylla på sig lagrerna igen.
Som uttorkade wettex-dukar som suger åt sig det mesta, om och om igen.

Okej.
Inte kul.
Men nu är det som det är.
Det är bara att lära sig, gå vidare och förhoppningsvis inte göra om samma misstag.

Det känns som en liten revanchlusta börjar gro inom mig.


Kommentarer
Postat av: Viktbloggerskan

Vi får leva med den kroppen vi föds med och får helt enkelt göra det bästa med den! Jag var också rejält arg på mig själv över att ha gått upp igen innan jag började med Xtravaganza, men det går ju inte att göra något åt det ändå! MEN: Jag kommer inte att låta det ske igen, så det så! Titta framåt du med, tillsammans klarar vi detta! Styrkekram!

2009-09-07 @ 14:15:59
URL: http://www.metrobloggen.se/viktbloggen
Postat av: Helena

Gud, vad glad jag skulle vara om jag vägde 99,1..! Verkligheten ser ju så olika ut för oss människor. :)

Men jag förstår vad du menar, eftersom det var nästan tio kilo upp mot innan. Men nu är det bara framåt som gäller, eller hur! Då kan det bara bli bättre! Bra med revanschlust, sånt ger mycket mera kraft än att gå och gräma sig.

2009-09-07 @ 19:00:56
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Susanna

När det är som du säger, att cellerna är som wettextrasor, blir ju också effekten större om man råkar äta för mycket. Kroppens speglar ju din kropp som den var innan du började att kämpa för din nya vikt, inte den du har nu.



Jag tycker du är toppen, och blir alltid glad av att läsa om din kamp. Det här klarar du!

2009-09-07 @ 23:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0