Plusvikt :-(

Jepp.
Vågen visade plus.
Inte mycket, 0,6 kg, men ändå.
Plus är plus.

Jag vet att jag är lite ologisk nu och borde vara riktigt nöjd.
För jag har inte skött mig helt enligt regelboken och var rädd för typ två kilo plus.

Dessutom, som min underbara konsulent påpekade, så var jag förra veckan "tom" på kolhydrater och därför var lite av den nedgången "tomma kilo" som egentligen bara var vätska.
Nu har jag ätit kolhydrater, alltså har jag gått ner i fett denna vecka, som då inte syns på vågen tack vare mer vätska i kroppen.

Det låter bra.
Men känns inte så.
Kämpar nu med att känna mig nöjd och glad ändå.
Fokusera på det bra.

Jag har brutit överätningen och hetsätningen.
Jag håller mig till planen mer än vad jag har avvikit från den.
Jag mår bättre nu och brottas inte med ständiga skuldkänslor för allt jag vräker i mig.

"Kunde det ha gått sämre än vad det har gjort i veckan" frågade konsulenten strängt.
"O ja, mycket sämre" svarar jag.
"Då så, då ska du vara nöjd" säger hon.

Jag försöker.
Men en liten, liten bjudkaka slank ner till eftermiddagskaffet ändå.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, fokusera på det positiva! Vet av egen erfarenhet att man så lätt gör tvärtom, men man vinner inget på det, utan tvärtom.

Peppkram!

2009-10-22 @ 21:48:47
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0